Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


CRONICĂ DUPĂ URECHE


                               Cine a pus umor pe clanță? de Mihai Frunză

   Este vorba de un volum de miniaturi umoristice în proză, apărut în anul 2001. Titlul a fost stabilit de autor la un pahar de vorbă împreună cu regretatul scriitor și regizor de teatru Bogdan Ulmu și a fost inspirat de un cântecel în care năzdrăvanul solist punea pe clanță magiun. Cei doi au râs copios, la gândul că umorul poate fi confundat cu magiunul sau... cu ceva și mai comic.
   Lansarea cărții a avut loc la București, în localul Cuptorul cu lemne. Costel Pătrășcan a avut grijă ca o mulțime de televiziuni și de ziare să fie prezente. Era în preajma Crăciunului și venerabilul profesor universitar liber-schimbist Ștefan Cazimir a cântat un colind cu refrenul Și ne-a pus umor pe clanță. Au urmat mici interviuri. O frumoasă reporteră îl întreabă pe autor cu nonșalanță:
   - Domnule Mihai Frunză, cine a pus umor pe clanță?
   - Eu, domnișoară, a răspuns autorul mândru de el.
   A urmat o întrebare și mai uluitoare:
   - De ce ?
   Bietul autor a amuțit. A fost salvat de o altă reprezentantă a jurnalelor televizate, care s-a înfipt obraznic, pocnind cu microfonul în stânga și în dreapta, și a întrebat:
   - Domnule scriitor, vă rog să mă lămuriți, cine naiba a pus umor pe clanță?
   - Duduie, a răspuns Mihai Frunză, după umila mea părere, primul care a pus umor pe clanță a fost Mark Twain.
   - Și nu l-ați înjurat? continuă frumoasa.
   Prima frumoasă, care s-a văzut dată la o parte în mod samavolnic, a intervenit din nou:
   - Totuși, zice ea, eu nu cred că v-ați pus singur umor pe clanță. Nu vreți să ne spuneți pentru telespectatorii noștri cine a fost obraznicul?
   În sfârșit, autorul are o revelație și zice răspicat:
   - Domnișoară, n-am încotro și trebuie să vă mărturisesc marele secret al acestei cărți. Derbedeul a fost vecinul meu, umoristul Alex Hanganu care, de obicei îmi punea pe clanță pastă de dinți Super Cristal sau dulceață de gutui. Când acestea s-au terminat, mi-a pus umor.
   - Aha! izbucnește domnișoara cu un glas brusc ușurat. Așa mai merge. Acum m-am lămurit. Sunt indignată și sunt alături de dumneavoastră în demersul de a-i condamna vehement pe cei care ne murdăresc clanțele. Vă mulțumesc pentru interviu. Dragi telespectatori, bună seara!

                                                                            Mihai  Frunză,
                                                            autocritic literar bun de clanță




  
                                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu