Manole are nuci. (Ana)Citatul zilei

La Steaua mi-a plăcut cel mai mult. (Pițurcă despre Eminescu)


A doua povestioară de Paști

Tema în viziunea maestrului Antonică Marin


OUĂ ROȘII SĂNĂTOASE
O povestioară de Mihai Frunză

      Aflu că în cartier s-a deschis un mic magazin cu ouă de Paște. Intru curios. Pe tejghea sunt două grămezi uriașe. Ouă roșii în stânga și ouă galbene în dreapta.
   - Cât costă oul? întreb.
   - 10 lei bucata, răspunde vânzătorul, un tip roșu la față.
   - Vai de mine! zic. Ce preț imens! Sunt ouă de aur?
   - Nu! Sunt ouă sănătoase, vopsite de la natură. Vopseaua din comerț este o otravă lentă, dar foarte eficientă. Se numește albastru de dimetil-etil-mercapto-propanol. Conține plumb, plutoniu și câteva cianuri.
   - Și astea cu ce sunt vopsite?
   - Nu sunt vopsite. Ale mele au fost ouate gata colorate.
   - Cum așa?
   - Domnule, știința face minuni. Am obținut aceste bijuterii ovulare după lungi experiențe. Nu-i așa că sunt frumoase?
   - Sunt, recunosc eu.
   - Le-am obținut prin combinații cromatice între găină și cocoș. Găina a fost o moțată românească roșie pe care am împerecheat-o cu un cocoș moldovenesc tot roșu.
   - Și așa au ieșit ouăle roșii. E logic.
   - Logic, pe naiba! Au ieșit ouă albe ca neaua.
   - Și ce ați făcut?
   - Așa cum se face în viață, am schimbat cocoșul. Am făcut rost de un cocoș galic, ce-i drept, verde. I-am vopsit penele în albastru și din combinație a ieșit un superb cocoș roșu. Dar... stupoare. Au ieșit tot ouă albe. Disperat, în timp ce mă stimulam intens cu o stacană cu vin roșu, mi-a venit ideea genială.
   - Ce idee? Nu mă mai fierbeți, că mă înroșesc și eu!
   - Ideea era la mintea cocoșului. Era clar că-mi trebuia un cocoș dintr-o țară roșie. Am cumpărat imediat unul din angroul chinezesc Dragonul roșu.
   - Extraordinară idee! apreciez eu sincer. Bănuiesc că, în sfârșit, au ieșit ouă roșii.
   - N-ați ghicit. Au ieșit ouă galbene. Priviți-le, astea sunt! Cele din dreapta.
   - Totuși, zic nedumerit, cele din stânga sunt roșii. Până la urmă, cum au ieșit așa?
   - Simplu, zice omul. Sunt tot ouăle galbene și sănătoase pe care le-am vopsit cu albastru de dimetil-etil-mercapto-propanol.
  
   

  


Un comentariu:

  1. Pentru ca, din găina udă, ouălele să iasă roșii de ciudă, ar fi trebuit să se recurgă la aportul unui cocoș ocoș. Try boon! – Ovidiu MICA – Satu Mare

    RăspundețiȘtergere